Oulun Infra -liikelaitoksen kaupungille jäävää henkilöstöä suunnitellaan siirrettäväksi yhdyskunta- ja ympäristöpalveluihin sekä Oulun Tilapalvelut -liikelaitokseen.
Heikon jään aluetta ei voida merkitä järvelle, koska tilanne elää koko ajan. Tämän vuoksi liikkumista Kuivasjärven jäällä tulee talven aikana välttää.
Suunnitelmassa esitetään Oulunlahdentielle rakennettavaksi maantien suunnassa kanavoitu ja liikennevalo-ohjattu liittymä Haarasuontien liittymään. Samassa yhteydessä parannetaan jalankulun ja pyöräilyn yhteyksiä rakentamalla uusi jalankulku- ja pyöräilyväylä Oulunlahdentien varrelle Kaakkurin suuntaan. Haarasuontien liittymän kohdalle rakennetaan myös uusi katuliittymä, jonka varrelle rakennetaan Iinatin kuntopolun uusi pysäköintialue ja yhteys kuntopolulle. Nykyinen pysäköintialue Oulunlahdentien varrella poistetaan käytöstä.
Yliopiston kampus Iaajenee merkittävästi, kun Oamk siirtää toimintonsa Linnanmaalle. Nykyiset Erkki Koiso-Kanttilan kadun joukkoliikennepysäkit eivät palvele kasvavia matkustajamääriä. Pääpysäkkien rakentamisessa varaudutaan telibussien vaatimaan lisätilaan, lisätään pysäkkikatoksien kapasiteettiä sekä parannetaan katuympäristön laatua. Erkki Koiso-Kanttilan kadun liikennejärjestelyjen muutoksilla rauhoitetaan yliopiston pääpysäkkien ja pääoven välinen katualue. Rakentaminen alkaa viikolla 19 ja työt valmistuvat tämän vuoden elokuussa. Rakennustyö aiheuttaa liikennehaittaa työmaa-alueen läheisyydessä. Urakka-alueella on käytössä rakennustyön aikaiset liikennejärjestelyt koko urakka-ajan.