Isopahkalan Jussin pikku-Fiatti syö hitaat Kalajoella
Isopahkalan Jussi (vas.), Koivulan Toni ja pikku-Fiat 127. Tämä kakkoskoppanen pirssi on vuodelta -80 ja sen ulkonäkö on muuttunut melkoisesti matkanvarrella.
Autoon on kasattu osia ainakin 12:sta eri autosta mm. Ford RS:n helmalevikkeet.
Tuolta paneelista ei taida löytyä tietokonetta...
Fiatin takaosasto on varattu huonokuuloisille :) 4 kappaletta 15:sia pitkäiskuisia suppareita, näillä irtoaa ainakin 142 desibeliä.
Tässä mallissa työkalupakki kulkee katolla. Neuvostoliiton aikainen kaasunaamarilaatikko.
Polttoaineen kulutus Fiatissa on yllättävän pieni, 4,5 litraa satasella.
Tältä Fiat näytti aiemmin. Varsinainen karvalakki-, lapikas-, kintasmalli!
Toni ja 2,7 litran turbomoottorilla varustettu bemari 520.
Tämä auto on oikea bilehile. Se muuttaa väriään mustan, vihreän ja sinisen välillä. Riippuu mistä kulmasta ja millä valolla katsoo. Kolaritilanteessa saattaa tulla ristiriitaisia silminnäkijähavaintoja.
Aikoinaan Bemaria ja Mersua sanottiin Euroopan kylmimmiksi talviautoiksi. Se johtui siitä, kun niistä ulos nousseilla kuljettajilla oli aina paksut turkikset päällä :)
Autossa on täysin itsestään säädettävä moottorinohjaus ja pirssin kaikki omat mittarit ei toimi. Toni seuraa lukemia läppäriltä.
Turbo mahtui pellin alle nippanappa ja konepelti sai siksi originellin ja tyylikkään loven.
Toni kaasutti turboa ja auton takana seisseelle toimittajalle tuli uusi kampaus!
"Ei bemarin ovi ees narahtanut, auto kun maailmalle lähti...
Tämmöinen oli aiemmin Saab vm. 1981.
Ja tältä Saab näytti poikien käsittelyn jälkeen! Mikä herkullinen banaani! Avomalliksi sen teki jo aimpi omistaja Pietarsaaressa. Tässäkin on hilemaalaus.
Ensi kesän projekti Toyota Tercel 1.5 4VD . Se on tarkoitus tehdä Gumball 500 -autoksi.
Tässä pikku tallissa pojat tuunaa autoja. Isompia halleja on varmasti huonompikätisilläkin olemassa.
Mitsubishi Pajeron kansiremontti menossa.
Pajeron pakosarja on halki. Jos tuolle pitää tehdä jotain, allekirjoittanut ainakin juoksee juurikin pakoon.
Kansia kaksin kappalein. Teräviä särmiä oli noissa aukoissa...
Loppuyhteenveto: poikien moottorijemma. Voi kuinka paljon noistakin koneista tullaan kuulemaan tulevaisuudessa pärinää!
Katso myös: Kylänväki ja koneet kohtaavat Perätalon Martin korjaamolla Haukiputaalla
Rasvamontun aiemmat jaksot ja vierailukohteen ilmoittaminen: Rasvamonttu