Tornion brändi uudistuu
Brändityön ensimmäisessä vaiheessa kaupunkilaiset ja torniolaiset yritykset vastaavat kyselyihin Tornion ja torniolaisuuden ytimestä, vahvuuksista ja erottavuustekijöistä. Osallistamiskampanja käynnistyi eilen osoitteessa meidäntornio.fi. Ensimmäiset kyselyt sulkeutuvat sunnuntaina 2.6. Vastausten perusteella Torniolle luodaan kolme vaihtoehtoista tyylisuuntaa, joista kaupunkilaiset saavat äänestää suosikkinsa.
Äänestyksen tuloksia ja kommentteja hyödynnetään Tornion uuden kaupunkibrändin viimeistelyssä. Uusi ilme julkistetaan syksyllä 2019. Brändityön kasvoina ja osallistamiskampanjan kannustajina toimivat kaupunginjohtaja Timo Nousiaisen lisäksi nuori tankotanssijalupaus Oona Antinjuntti, kaakamolainen radiopersoona Jari Vesa sekä Tornion kaupunginvaltuuston puheenjohtaja, kansanedustaja Katri Kulmuni.
Lue myös: 1,9 miljoonaa euroa lappilaisten lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämiseen