Ou jees! -kampanja jatkuu Oulussa

17.01.2018 13:18 - Ari Kettukangas

Ari Kettukankaan jututettavana Oulun kaupungin strategiapäällikkö Kari-Pekka Kronqvist.

Oulussa Syksyllä alkanut Ou jees! -kampanja jatkuu ideoiden keruulla huomisesta alkaen helmikuun toiseen päivään saakka. Tällöin Oulun kaupunki kerää kehittämisideoita kaupunkilaisilta. Kampanja liittyy Oulun tulevan kaupunkistrategian valmisteluun. Strategiaa tehdään työnimellä Oulu 2026. Oulu hakee samalle vuodelle myös Euroopan kulttuuripääkaupungin asemaa. Ou jees! -kampanjan ensimmäisessä vaiheessa viime syksynä kaupunki kartoitti oululaisten arvoja Oulu 2026 -kyselyllä. Kyselyn tulosten perusteella oululaiset kaipaavat pehmeämpiä arvoja vuonna 2026. Ideoinnin teemat on valittu pitkälti kyselyn tulosten perusteella. Oululaiset voivat vaikuttaa siihen, millainen Oulusta tulee vuonna 2026. Ideoita odotetaan mahdollisimman paljon. Ideoita kerätään neljällä otsikolla, sykkivä keskusta, kyllä kylillä kelpaa, kulttuuria kullekin ja luonto lähellä. Ideoita haetaan vetovoimaisen ja tapahtumarikkaan keskustan ja viihtyisien paikalliskeskusten kehittämiseksi, kaupunkikulttuurin elävöittämiseksi sekä ympäristö- ja luontoystävällisemmän Oulun edistämiseksi. Ideoita voi antaa osoitteessa www.oujees.oulu.com. Sivustolla voi myös tykätä parhaista ideoista.

Lue myös: Lumijoella paloi asuntoauto

Kilpailut

Uusimmat