Kuva: Mari Korpua

Oulu tähtää Euroopan kulttuuripääkaupungiksi uudistuvalla brändillä

20.05.2020 12:22 - Ari Kettukangas

Työllä tavoitellaan kaupungin merkitykselliseksi tekemistä ja yhdenmukaista kuvaa Oulusta. Uudistus koskee niin visuaalista ilmettä kuin sitä millaisena Oulu haluaa näyttäytyä, millaiselta Oulu tuntuu, mistä Oulu puhuu ja miten se puhuu tulevaisuudessa. Uudistustyön taustalla on tarve yhtenäisempään identiteettiin ja kaikille oululaisille ja Oulussa toimiville tahoille samaistuttavaa tapaa esitellä Oulua ja oululaisuutta. Euroopan kulttuuripääkaupunkityö toimii myös ajurina kaupunkibrändin uudistamiselle.

Oulun kaupunki on aloittanut brändin uudistamisen. Työllä tavoitellaan kaupungin merkitykselliseksi tekemistä ja yhdenmukaista kuvaa Oulusta. Uudistus koskee niin visuaalista ilmettä kuin sitä millaisena Oulu haluaa näyttäytyä, millaiselta Oulu tuntuu, mistä Oulu puhuu ja miten se puhuu tulevaisuudessa. Uudistustyön taustalla on tarve yhtenäisempään identiteettiin ja kaikille oululaisille ja Oulussa toimiville tahoille samaistuttavaa tapaa esitellä Oulua ja oululaisuutta. Euroopan kulttuuripääkaupunkityö toimii myös ajurina kaupunkibrändin uudistamiselle. Oululaisilla on erilaisia mahdollisuuksia ottaa osaa uuden brändin syntyyn. Työ etenee vaiheittain siten, että ensimmäinen vaikuttamismahdollisuus alkaa tänään. Kysely on nyt avoinna osoitteessa tulevaisuus.oulu.com. Uusittu brändi julkaistaan syksyllä 2021. Samaan aikaan selviää, onko Oulu Euroopan kulttuuripääkaupunki vuonna 2026.

Lue myös: Oulun joukkoliikenteessä siirrytään kesäaikatauluihin 1. kesäkuuta

Kilpailut

Uusimmat